De eerste dagen op het zuidereiland - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu De eerste dagen op het zuidereiland - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op het zuidereiland

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Wigle en Martina

12 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Hallo allemaal,

Hier een verslag van onze eerste vakantiedagen op het zuidereiland.
Afgelopen dinsdag zijn wij vanuit Auckland naar Christchurch gevlogen, daar hadden we een auto gehuurd waarmee we naar ons backbpackershostel zijn gereden. Hier zijn we 1 nacht gebleven, woensdag zijn we met prachtig weer doorgereden naar Kaikoura.Onderweg hebben we nog een leuke toeristische route genomen en mooie foto's gemaakt. Net voor dat we het plaatsje Kaikoura berijkten begon het behoorlijk te regenen wat een groot deel van de avond doorging. Kaikoura ligt aan de kust en er zijn veel dolfijnen, walvissen en zeehonden in de buurt. Wij hadden wel zin om met dolfijnen te zwemmen dus dit wouden wij gaan boeken, helaas was het zwemmen met dolfijnen tot zondag volgeboekt dus besloten we om voor de volgende ochtend een dolphin watch tour te boeken. Toen we hier de volgende morgen aankwamen, bleek dat de zee te woest was en ging de dolphin watch niet door... Hier baalden we erg van, want we hadden ons er natuurlijk wel op verheugd. Dus hebben we voor de dag erna geboekt, om 5.30 in de ochtend.
Die dag zijn we toen maar gaan wandelen, een hele mooie route gelopen over de bergen en langs de kust. Onderweg veel moois gezien, onder andere zeehonden op een paar meter afstand.
s' Middags hebben we nog heerlijk gerelaxed in de hottub bij het hostel.

De volgende morgen ging de dolphin watch gelukkig wel door. Na de introductie besloot ik toch om maar even pillen te kopen tegen zeeziekte. En die bleken ook wel nodig te zijn, ik werd namelijk behoorlijk zeeziek, maar dat had ik het wel voor de dolfijnen over! We hebben een heleboel dolfijnen gezien, ze zwommen heel dicht langs de boot en sprongen op uit het water. Om foto's van ze te maken was nog een hele kunst, maar er zijn zeker een aantal goed gelukt. We hadden ook nog eens prachtig weer dus we konden van de dolfijnen genieten met een prachtige omgeving. In de verte lag de sneeuw op de bergen terwijl het bij ons een 18 graden was. Het was kortom geweldig ook al was ik behoorlijk ziek, en Wigle niet:P

Na de dolphin watch zijn we doorgereden naar het plaatsje Nelson, het was prachtig weer en we reden op een prachtige weg waar aan de ene kant een strak blauwe zee en aan de andere kant de bergen met in het begin nog sneeuw op de toppen super om te zien. Iets verder op ons reis reden we door een omgeving waar eigenlijks niks was. Het was een heuvelachtig gebied met hier en daar wat schapen en wat vleeskoeien een dorre bedoeling maar mooi om te zien. Iets verder bij het plaatsje Blenheim waren gigantische grote wijnvelden onvoorstelbaar enkele kilometers met alleen maar wijnvelden. Toen we in Nelson aankwamen hebben we nog even een duik in zee genomen. en dat was heerlijk:P met 25 graden op een strak wit strand en een blauwe zee!

Zaterdags was het mooi weer eens strand dagje in enkele boekjes hadden we gezien dat het Abel Tasman national park prachtig moest zijn dus hier zijn wij dan ook heen gereden. Hier hebben we een eind door de bossen en langs de kust gelopen en uiteindelijk een mooi prive strandje opgezocht, waar we heerlijk gerelaxed hebben en genoten van het mooi en warme weer.
Het was heel mooi om te zien de strak blauw zee met de hagelwitte stranden, een echt paradijs.

Vandaag hebben we het mooie weer jammer genoeg achter ons gelaten en zijn we door gereden naar het plaatsje Punakaiki. Dit gebied staat er ook om bekend dat het 350 dagen per jaar regent en dat doet het dus jammer genoeg ook. Onderweg zijn we nog langs een zeehondenkolonie gereden. De zeehonden jongen in december, dus er waren ook veel jonge zeehonden te zien. Erg leuk om te zien. Het is een bijzonder omgeving en door de vele regen heeft het hier een hele mooie natuur. Veel varens die ook behoorlijk groot zijn en veel struikgewas.

Op het moment verblijven we in een heel mooi, netjes en schoon backpackershostel 10 meter vanaf zee. We slapen in een pipowagen, heel schattig.
Voor morgen zijn onze plannen om naar de pancakerocks te gaan en een goudmijn te bezoeken. Om daarna weer verder richting het zuiden te reizigen. waar we weer mooi weer verwachten.

Groetjes van een bruine Wigle en Martina.

• 12 Januari 2014 - 10:54

Yvonne:

Hoi Wigle en Martina!
    Wat moet Nieuw Zeeland een mooi land zijn als ik het zo lees.
    Leuk om jullie te volgen, geniet er van!

Groetjes Yvonne

• 12 Januari 2014 - 11:12

Baukje:

Hoort allemaal goed;)
    Lekker genieten!

• 12 Januari 2014 - 12:17

Heidi Zeegers:

Heey martina en Wigle,
    Dat moet een geweldige ervaring zijn daar zo rond te trekken, fantastisch!! zeeziekt is echt niet leuk, ik heb het al op het IJsselmeer!!!!! Nog maar fijn genieten! hart.groeten, Heidi

• 12 Januari 2014 - 12:54

Femke:

Erg leuk verhaal, it klinkt super hoe it der is.

Geniet ervan!

• 12 Januari 2014 - 15:36

Sandra Lindeman:

hoi wigle en martina,
    wat een belevenissen en wat leuk om te lezen.
    afgelopen zomer met een zeil tochtje op het ijsselmeer nog erg zeeziek geweest,echt niet leuk!
    fijn dat je er toch nog van kon genieten. En wat heerlijk ook dat warme weer,weten jullie zeker dat je niet wil emigreren?? ha,ha
    veel plezier nog samen.
    groetjes sandra

• 13 Januari 2014 - 09:34

Lies Ploegstra:

Hoi Wigle en Martina,
    wat een belevenissen in leuk voor de thuis blijvers dit reisverslag.
    Geniet er van!
    Gr.Lies

• 14 Januari 2014 - 18:54

Martine Scholten:

Om jaloers op te worden. Zo'n mooie natuur en dat heerlijke warme weer! En wij hier maar ploeteren op HJEM.... Grapje hoor, we gunnen het jullie van harte en vinden het erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Groetjes Martine

• 14 Januari 2014 - 21:13

Ypie De Jong:

erg mooie foto,s de dolfijnen zo dicht bij , het zijn er ook heel veel . de sneeuw op de bergtoppen . prachtig en da nog heerlijke korte broeken weer, om jaloers op te worden. Nee hoor het is jullie gegund, geniet er beide maar lekker van. groet en een dikke tut mem

• 15 Januari 2014 - 18:16

Marieke En Johan :

Wat mooi om jullie verhalen te lezen!! En wat een super mooie fotos !! :)