Kalfjes en Pannekoeken - Reisverslag uit Te Aroha, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu Kalfjes en Pannekoeken - Reisverslag uit Te Aroha, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu

Kalfjes en Pannekoeken

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Wigle en Martina

16 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Aroha

Hoi allemaal,

Allereerst willen we jullie bedanken voor alle leuke reacties die wij krijgen op onze blog! We vinden dit erg leuk om te lezen en ook heel leuk om te zien hoeveel mensen ons volgen!
Voor degene die een reactie wil geven via pen en papier, hier volgt ons adres:

Wigle en Martina
104 Clothierroad
RD 2 Te Aroha
New Zealand

Op dit adres wonen we nog tot 11 maart, want daarna gaan we namelijk verhuizen! Eén van de Filipijnse werknemers gaat dan weg, dus komt er een huisje vrij op de farm waar wij dan in kunnen wonen. Hier hebben we super veel zin in!

De afgelopen anderhalve week hebben we ons weer goed vermaakt in Nieuw Zeeland! Wigle is helemaal happy aan het werk. De koeien zijn druk aan het kalveren, er zijn al 23 kalfjes en er komen nog ongeveer 170. Heel lief, schattig en klein. Wigle mag iedere dag ''kealeboane'', dit vindt hij super mooi werk om te doen.
In augustus/september kalft de grootste groep koeien. Vrijdag en zaterdagmorgen zijn deze koeien gescand om te zien of ze drachtig waren of niet en hoelang ze drachtig zijn. Dit scannen ging super snel, in anderhalf uur tijd hadden ze er 400 koeien doorheen gescand met 2 man.
De hond van één van de Filipijnse werknemers heeft 4 jonge puppy's gekregen, heel schattig. Allemaal jong spul op de farm dus!

Donderdag en vrijdag heb ik een aantal uren meegewerkt in het pancakehouse. Dit was wel heel leuk om te doen. De aankomende twee weken ga ik er nog een aantal keren werken. De manager van het pancakehouse gaat over 2 weken weg, dan komt er een nieuwe manager en kan ik er misschien meer uren werken. Ik ben blij dat ik nu even iets van werk heb, maar ik blijf ook door zoeken naar werk in mijn eigen sector. Ik heb inmiddels al meerdere sollicitatieformulieren ingevuld en een profiel aangemaakt op meerdere websites voor werkzoekenden, maar de reactiesnelheid van Nieuw Zeelanders is langzaam en gemakkelijk, heb ik al gemerkt. Dus hier zal ik de komende week zelf weer achteraan.
Wel heb ik al op meerdere plekken vrijwilligerswerk gevonden. Dicht bij ons huis is een manege, waar op maandag- en woensdagochtend kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking paard rijden. Hier ben ik afgelopen woensdag even langs geweest en het lijkt wel heel leuk. Dus hier ga ik morgen voor het eerst naar toe om echt vrijwilligerswerk te doen.
Daarnaast ben ik nog op een school geweest voor kinderen met een verstandelijke beperking. Hier waren twee gebouwen, 1 voor de jongere kinderen en 1 voor de oudere kinderen. Bij de jongere kinderen bestonden de groepen uit 4 kinderen en 1 teacher en 1 assistent per groep. Goed geregeld dacht ik zo. Bij de oudere kinderen zaten er wat meer kinderen in 1 groep. Op deze school kon ik ook wel vrijwilligerswerk doen, hier wacht ik nog even mee, want ik wil eerst even kijken hoe het met het betaald werk komt.
Ik ben ook nog bij 2 andere basisscholen geweest om een kijkje te nemen en het viel me op dat de gebouwen heel open zijn. Alle klaslokalen komen uit op het plein en de jassen en tassen hangen onder een afdakje buiten. Als je naar een ander lokaal wilt, moet je dus altijd buitenom. Ook hebben alle scholen en een zwembad, waar alle kinderen in de zomer een halfuur per dag in mogen zwemmen.

We hebben natuurlijk ook nog een heleboel leuke dingen gedaan. Vorige week donderdag was het public holiday en dan zijn de jongens allemaal een dagdeel vrij. Wigle was s' middags vrij, toen zijn we samen met een andere werknemer naar een boerderij geweest van een Nederlander. Hier werken momenteel ook twee Friese meiden, dus dat was wel heel gezellig. Zaterdag kwamen die meiden bij ons op de boerderij. Toen zijn we s' avonds met een klein groepje uit eten en op stap geweest.

Maandag ben ik samen met één van de werknemers die vrij was naar Roturoa geweest. Dit is 5 kwartier rijden hier vandaan. De grootste bezienswaardigheid is de zwavel die uit de grond komt. De hele stad ruikt ook naar zwavel. Overal heb je modderpoeltjes die borrelen en waar stoom uit komt. Hier hebben we een heel eind gelopen, erg leuk om te zien.

Zaterdag was er een rodeo hier in de buurt. Hier ben ik samen met twee andere Nederlandse meisjes naar toe geweest. Er waren heel veel onderdelen, zoals vanaf een paard kalfjes vangen met een lasso, of vanaf het paard boven op het kalfje springen om hem zo te pakken. Ook gingen ze rodeo rijden op een paard of een stier. Die hadden dan een strakke band om hun buik heen, waardoor ze heel erg gingen bokken. Dit ging er best hard aan toe, maar de ruiters bleven allemaal goed zitten!
De jongens moesten overdag werken, dus konden helaas niet naar de rodeo. Zij kwamen s' avonds naar Hamilton, waar wij ook waren. Hier zijn we met een groep van 20 Friezen en een paar Nederlanders uit eten en op stap geweest. Dit was super gezellig! s' Nachts ben ik met een auto vol slapende jongens terug naar huis gereden, waar de jongens nog net een halfuurtje op bed konden, voordat ze weer moesten melken.

Maandag, dinsdag en woensdag is Wigle vrij. Dus dan willen we er samen even op uit. Hier hebben we wel zin in!

Groetjes van Wigle en Martina

  • 16 Februari 2014 - 02:09

    Baukje:

    Volgens mij hebben jullie het naar jullie zin in NZ, leuk om te lezen:)
    Veel plezier en geniet! X Baukje

  • 16 Februari 2014 - 18:41

    Sjoukje B.:

    Super leuk om jullie belevenissn weer even te lezen. Groeten uit Allingawier.

  • 19 Februari 2014 - 10:02

    Heidi Zeegers:

    Wat een leuk verslag weer! Bij Eelke zijn hond zijn gisteren 8 puppies geboren, echt leuk.
    Jammer dat ik niet even een pancake bij je kan komen eten!! Succes hé en veel plezier en tot de volgende keer!! groeten, Heidi

  • 21 Februari 2014 - 22:35

    Tiny:

    Pancakes, ik zou er nu best een lusten...... Spannend leven daar in New Zealand jer........
    Mijn verhaal is wat minder boeiend, werkte vandaag en keek vanavond tv, zag trouwens een leuke film, le huitieme jour, over een vriendschap tussen een geslaagde man en een mongool ( zegt hij zelf, dus mag ik het ook :-), ga nu naar bed en morgen met mijn moeder 4 (ex) jarigen bezoeken, morgenavond hoef ik vast geen pancake. Leuk om straks ook op de boerderij te wonen. Groetjes voor jullie beiden, oant sjen

  • 22 Februari 2014 - 13:36

    Carolien:

    he Martina

    was mijn postvak aan het opruimen en ja hoor jouw mail met link
    Dus eerst eens even kijken hoe het jou daar vergaat

    prima zo te zien een hele belevenis
    lekker genieten van al het moois

    gr carolien

  • 23 Februari 2014 - 13:46

    Hendrik En Ieb De Jong Ferwoude:

    Hoi Martina en Wigle,
    Leuk hoor al die foto's. Zou best een paar pancake's lusten. Nog een paar dagen Martina en dan ben jij jarig, alvast van harte gefeliciteerd en een super fijne dag wensen we jou ( jullie) toe.
    Geniet ervan dat je weer een jaartje ouder bent geworden.
    Groetjes van Hendrik en Ieb

  • 01 Maart 2014 - 09:36

    Sandra Lindeman:

    martina van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    en dat je samen met wigle nog maar veel mooie avonturen mag beleven!

    lieve groetjes van sandra

  • 01 Maart 2014 - 10:25

    Aagje Reinsma:

    Goeiemoarn Martina, lokwinske mei dyn jierdei en in hiele geselliche dei tawinske. Ik ha dy ek in mailtsje stjoert, mar wit net seker as dat goed gien is, derom ek noch mar efkes sa. Fijne tiid tegearre!

    Groetnis fan Aagje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wigle en Martina

Tusken de kij

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 14339

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 21 Juli 2014

Onze reis naar Nieuw Zeeland

31 December 2013 - 21 Juli 2014

Aankomende reis

Landen bezocht: