De eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Te Aroha, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Te Aroha, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Nieuw Zeeland

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Wigle en Martina

06 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Aroha

Hallo allemaal,

Hier weer een verslag van onze eerste dagen in Nieuw Zeeland en onze reisplannen.
De eerste dagen hebben we lekker rustig aan gedaan. s ´Morgens waren we steeds vroeg wakker, maar of dat nu kwam door een jetlag of door een kraaiende raam onder ons raam is de vraag ;). Heel gezellig om zo elke morgen vroeg wakker te worden. Wigle ging er dan vaak uit om naar de farm te gaan, hij hoefde nog niet te werken, maar kon het natuurlijk niet laten om wel even te helpen ;).

Zaterdagavond zijn we naar het pancake house in de plaats Matamata geweest. Dit wordt gerund door Nederlanders en daar gaan Andre en Siegrid en de Nederlandse werkers van de farm vaak heen op zaterdagavond. Daar komen dan nog meer Friezen en Nederlanders uit de buurt naar toe. Het was er heel gezellig en we hebben er heerlijke pannenkoeken gegeten.
Bij toeval kwam ik er vorige week in Nederland nog achter dat er ook een achternicht van mij in Nieuw Zeeland woont samen met man en kinderen. Heel toevallig kwamen zij zaterdagavond ook in het pancake house, dus hebben we even kennis gemaakt. Zij runnen een geitenboerderij in Matamata, dus daar kunnen we binnenkort wel eens een kijkje nemen.

Zondag zijn Wigle en ik samen met Stevan, één van de andere werkers van de farm, naar Waitomo Caves geweest, ongeveer 2 uur rijden vanaf Te Aroha. In deze grotten zijn allemaal glowworms, deze wormen geven licht in het donker, het zijn dan allemaal kleine groene lichtjes aan de muur. Heel mooi om te zien.
In deze grotten kon je ook nog allemaal activiteiten doen. Wij hebben er geklommen. We kregen een rode overal en witte rubberen laarzen aan, een helm op en een klimtuigje aan. In de grotten moesten we door hele smalle gangetjes kruipen en natuurlijk heel veel klimmen, tussendoor ging je af en toe met een kabelbaan naar de andere kant of met een touw naar beneden. Het was af en toe best spannend allemaal, maar wel super leuk om gedaan te hebben. In de grotten was het pikkedonker, gelukkig zat er een lichtje op de helm, maar toen we tien minuten in de grot waren, hield die van mij er al mee op... Dus ik moest steeds bij geschenen worden door de anderen, een extra uitdaging voor mij dus ;).

Verder hebben we deze dagen onze reis geboekt, dat ging niet zonder slag of stoot, want het is natuurlijk hoogseizoen waardoor heel veel al volgeboekt is en alles natuurlijk duurder is. Maar gelukkig is het gelukt en kunnen we morgen al vertrekken! We vliegen dan eerst van Aukland naar Christchurch op het zuidereiland. Daar hebben we een auto gehuurd, waarmee we in drie weken het eiland in de rondte gaan, we slapen dan in hostels. 28 januari leveren we de auto dan weer in Christchurch in en vliegen we weer terug naar Auckland.
Tijdens onze reis zal ik vast wel eens ergens internet hebben, om jullie op de hoogte te kunnen houden van onze reis.

Groetjes van Wigle en Martina

• 06 Januari 2014 - 06:55

Henrieke:

Martina, wat een leuke dingen beleven jullie zeg!
    Hartstikke leuk :) Geniet van de reis die je nu daar
    gaat maken!
    Groetjes Henrieke

• 06 Januari 2014 - 09:33

Marieke:

Hee wigle en martina.

Leuk om sa vanalles fan jim avonturen te lezen !
    Heel volle plezier op it zuidereilan !!

Liefs . Marieke xxx

• 06 Januari 2014 - 10:55

Alinda:

Wowie, wat leuk Martina! Geniet ervan!

Liefs, Alinda

• 06 Januari 2014 - 10:58

Reino Sikkes:

Het klinkt allemaal erg gezellig , ga vooral zo door!!!Martina en Wigle
    heel veel plezier!
    En een goeie reis !

Groetjes van tante Reino.

• 06 Januari 2014 - 12:54

Heidi Zeegers:

Heey Wigle en Martina,
    Leuk om te lezen waar jullie zitten! Met al dat klim en kruipwerk had je profijt van je figuurtje!!!
    Jullie gaan wel naar een heel mooi stukje nw.zeeland, het zuidereiland. Geniet maar met volle teugen!!!
    Tot horens, groeten, Heidi

• 06 Januari 2014 - 12:59

Tiny:

Heey Wigle en Martina!

Wat leuk om jim verhaaltjes te lêzen!
    Toevallig dat er ek nog familie fan dy in de buurt wennet Martina,
    dan is de wereld toch wol wer lyts.. en mooi dat er nog meer Nederlanders
    binne dat praat toch altijd krek wat makkelijker natuurlijk ;) Ik ken my net by
    alles wat voorstellen maar it klinkt ollegear wol superleuk en mooi ;)
    behalve die wormen dan.. :p Geniet mar lekker van jim vakânsje op it Zuidereiland,
    heel veel plezier tawenst!

Liefs Tiny

• 06 Januari 2014 - 19:10

Regina De Roos:

Hallo Wigle en Martina

No al leuk om te lezen, (ha it adres fan dyn mem Martina) en jimme binne noch mar krekt ut ein.
    Winskje jimme in hiele moaie reis ta en bliuwe jimme blog folgjen.

Have fun, groetenis fan Regina.

• 07 Januari 2014 - 16:03

Hanneke:

Hay there,
    leuk om jullie verhalen te lezen, en al die leuke dingen die jullie ondernemen, top hoor.
    Ik geniet met volle teugen van jullie verslagen.
    Veel plezier op het zuider eiland,en ik blijf jullie volgen.

groet, Hanneke
    Age en Johannes

• 07 Januari 2014 - 16:06

Johanna De Jong:

Hoi Wigle en Martina
    Teneerste een gelukkig nieuwjaar.
    En voor jullie een avontuurlijk en fijne maanden.
    Heb jullie verslagen gelezen en blijf deze volgen.
    Spannend hoor .
    Heel veel lifs en tot horens
    gr Johanna

• 07 Januari 2014 - 21:03

Elisabeth:

Leuk om even een ferhaaltsje fan jimme te lezen. Dus ien Nei-Seelan kest ek lekker pannenkoeken iete?
    Bin beneid nei jimme fjiddere avonturen!

Leafs elisabeth

• 09 Januari 2014 - 12:13

Aagje Reinsma:

Hallo Martina en Wigle,
    Via Heidi heb ik jullie "adres" gekregen, dus jullie hebben er een volger bij! Jullie zijn er nog maar net, maar ik vond het nu al interessante verhalen. Wat Nederlanders/Friezen om jullie heen, lijkt mij ook wel gezellig. Wat zal er veel op jullie afkomen, des te leuker voor ons om daar ook een beetje van mee te kunnen genieten. Nu dus op het zuidereiland aan het touren. Geniet ervan en maak vooral veel foto's (vind ik nl ook leuk :-) )

Groetnis fan Aagje (It Mearke)

• 17 Januari 2014 - 17:17

Maeike:

Ha, dy Martina en Wigle,
    Wat binne jimme in geweldige reis oan it meitsjen!
    It bistegehalte s tige grut en dat is krekt wat my wat taliket.
    Alle goeds op jimme reis en ik hâld jim yn 'e gaten.
    Groetnis, Maeike