Het werkleven is begonnen - Reisverslag uit Te Aroha, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu Het werkleven is begonnen - Reisverslag uit Te Aroha, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu

Het werkleven is begonnen

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Wigle en Martina

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Aroha

Hello!

Inmiddels zijn we alweer een week op de farm! De tijd gaat snel, ook al zijn de dagen soms lang, als je nog geen werk hebt. De afgelopen week hebben we weer veel beleefd, dus dat zullen we even met jullie delen.

Vorige week woensdag en donderdag had Wigle nog vrij, dus hebben we even een aantal zaken geregeld voordat we aan werk konden. Zo heb ik een IRD nummer aangevraagd, hiermee mag ik straks belasting betalen (helaas ;). Wigle had nog een IRD nummer van zijn stage van drie jaar terug. Ook hebben we een bankrekening geopend waar onze welverdiende centjes straks op gestort mogen worden :D. Daarnaast hebben we een Nieuw- Zeelands rijbewijs aangevraagd. Deze kunnen we ook gebruiken als ID- kaart, zodat we niet overal ons paspoort mee naar toe hoeven te slepen.
Ook hebben we onze auto opgehaald, die hadden we voor onze vakantie al gekocht bij de garage. Een mooi autootje voor weinig geld, dus als die het blijft doen tot 20 juli, zijn wij tevreden!

Vrijdag is Wigle begonnen met werken. 4 uur s' morgens beginnen ze met melken, Wigle had er zin in en was dus ook zo zijn bed uit. De jongens werken hier 12 dagen en zijn dan weer 3 dagen vrij. Op het moment vervangt Wigle nog iemand die met vakantie is en die had eigenlijk zondag, maandag en dinsdag zijn 3 vrije dagen. Dus Wigle kon na 2 dagen werken alweer 3 dagen vrij nemen, maar dit wilde hij natuurlijk niet na 4 weken niets doen. Hij mocht deze drie dagen wel doorwerken, maar mocht dan 'uitslapen' en om 7 uur beginnen. Dit betekent wel dat hij nu 15 dagen acher elkaar werkt, ipv. 12. Doordat hij kon uitslapen, hoefde hij niet te melken en dat was maar goed ook, want hij had zijn duim in het verband. In Nederland had hij in december al een blauwe nagel opgelopen en het was wel duidelijk dat die nagel eraf zou gaan. Dit is dus vrijdag gebeurd, waardoor de nagel erg pijnlijk was en we hem maar hebben verbonden. Hierdoor liep Wigle de hele dag met zijn duim omhoog over de farm, waardoor hij alles goedkeurde ;).

Ik ben vrijdag begonnen met werk zoeken. Het liefst wil ik in de gehandicaptenzorg aan de slag, maar doordat ik niet zeker weet of ik hierin wel betaald werk kan vinden voor 6 maanden en mijn minimale Engels, heb ik mij ook maar aangemeld bij de supermarkt. Hier mocht ik vandaag op gesprek komen. Er was een vacature vrij voor caissière, 4 uur per week op zaterdag. Dit schiet natuurlijk qua uren niet op, maar het is wel een begin. Deze week hoor ik of ik aangenomen ben.
Verder heb ik wel contact gezocht met organisaties voor mensen met een verstandelijke beperking. Voor 2 organisaties heb ik een sollicitatieformulier ingevuld. Dus nu maar afwachten wat zij voor mij kunnen betekenen.
Ik kom aan de namen van deze organisaties door gewoon maar de hort op te gaan en op scholen en in informatiecentrums te vragen naar informatie. Zo trof ik zaterdag in de groentewinkel van Morrinsville een vrouw en een man met het syndroom van down. Deze vrouw heb ik gevraagd naar waar die man woont enzovoort. Ze kon mij vertellen dat zij zijn begeleidster was en heeft mij de naam van de organisatie door gegeven. Hiervoor heb ik dus een sollicitatieformulier ingevuld.
Ergens anders kreeg ik de informatie dat er in een dorp verderop een school zit voor kinderen met en verstandelijke beperking, hier wil ik morgen naar toe om een bezoekje te brengen.
Op deze wijze hoop ik aan een leuke werkplek te komen!

Naast het werken en het zoeken naar werk hebben we ook andere leuke dingen meegemaakt.
Donderdagavond is Wigle met de andere mannen aan het ''Ielfiskjen'' geweest. Vieze glibberige dingen, maar Wigle vong wel de eerste 2! Vrijdagavond hadden Andre en Siegrid nog een aantal Friezen uit de omgeving uitgenodigd en hebben we met z'n allen gebarbecued, klei duif geschoten en ondertussen was de ''Iel oan it riekjen''. Deze smaakte trouwens beter dan ik ooit verwacht had. Het kleiduif schieten was ook erg leuk om te doen, ook al raakte ik er geen één en hield ik er een blauwe bovenarm aan over ;). Wigle heeft er wel 1 geraakt!

Op zondag is Wigle ongeveer tussen 9 uur s' morgens en 14 uur s' middags vrij. Dus zijn we even naar het strand van Waihi geweest. Hier hebben we even heerlijk in de golven van de zee gezwommen.
Maandagavond was het weer boer zoekt vrouw avond, helaas voor de laatste keer, dus we moeten nog bedenken wat we nu op maandagavond gaan doen ;).

Dit was het eerst wel weer voor deze week! Volgende week weer een nieuw verslag, met hopelijk positieve berichten over werk ;)

Zonnige groetjes van Wigle en Martina


  • 04 Februari 2014 - 21:58

    Corry:

    Ha Martina en Wigle, fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.
    Nog geen heimwee gehad? :p
    Wens jullie nog veel succes toe met werken en vinden van werk!

    Groetjes uit Hielpen

  • 04 Februari 2014 - 22:42

    Lieke:

    Wauw Wigle en Martina! Wat super leuk om te lezen allemaal.
    in de vorige verslagen waren sommige dingen ook zo herkenbaar.
    (Het o zo saaie Haas met het slechte weer, precies hetzelfde als wat wij toen dachten)
    en nu hard aan de slag!
    Ik hoop dat je echt wat leuks vind Martina!
    Heel veel plezier nog en geniet er van!
    Groetjes Lieke

  • 04 Februari 2014 - 23:40

    Alinda:

    Ha Martina en Wigle,

    Goed bezig zeg. Leuk om zo wat op de hoogte te blijven! Er komt vast straks iets op je pad Martina. Geniet er vooral nog maar even van!

    Liefs

    Ps: wat is jullie adres?

  • 05 Februari 2014 - 09:42

    Marja:

    Hallo Nederlanders of eigenlijk friezen aan de andere kant van de wereld,
    het gaat jullie allemaal goed af zo te horen , vakantie vieren ,werken ,ontspannen en natuurlijk formulieren aanvragen en invullen , alles in het engels ,het lukt prima ,en als je ook nog leuk werk vindt , is het fijn .
    De winter laat het hier af weten ,maar dat is niet erg ,laat het voorjaar maar snel komen ,de eerste krokusjes in mijn tuintje staan al te bloeien ,in het zonnetje,wat wil je nog meer.
    Veel plezier nog voor jullie beiden in nieuw zeeland, groetjes , marja.

  • 06 Februari 2014 - 15:07

    Aagje:

    Hallo Martina en Wigle,

    Wat weer prachtige uitgebreide verslagen en wat een verscheidenheid aan natuur en verandering van weer. Ook nu weer schitterend genomen foto's. Je zou er zin in krijgen! Wat zal Wigle zijn ogen hebben uitgekeken bij die enorme boerderijen. Niet voor te stellen... Het "luie" leventje is dus nu voorbij. Succes en veel plezier met het werken op de farm en jij Martina succes met het zoeken naar werk. Jij bent er heel actief mee bezig, dus dat komt vast goed! Have fun!

    Groetnis út Skettens

  • 14 Februari 2014 - 00:37

    Marinus:

    Wat super leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie avontuur khoop dat je het hier net zo naar je zin krijgt s toen in afrika martina groetjes Marinus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wigle en Martina

Tusken de kij

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 14353

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 21 Juli 2014

Onze reis naar Nieuw Zeeland

31 December 2013 - 21 Juli 2014

Aankomende reis

Landen bezocht: