We zijn goed aangekomen in Nieuw- Zeeland - Reisverslag uit Te Aroha, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu We zijn goed aangekomen in Nieuw- Zeeland - Reisverslag uit Te Aroha, Nieuw Zeeland van Wigle en Martina - WaarBenJij.nu

We zijn goed aangekomen in Nieuw- Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Wigle en Martina

02 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Aroha

Hallo allemaal,

Hier ons eerste berichtje vanuit Nieuw- Zeeland! Na een lange reis zijn we hier goed aangekomen. Dinsdagmorgen 10.30 gingen we de lucht in! Onderweg hebben we goed opgelet of we ook vuurwerk konden zien, ergens boven Afganistan zagen we wat flitsen, maar we vroegen ons af of het echt vuurwerk was. Om 19.30 in Nederland was het voor ons in de lucht oud en nieuw, toen vlogen we boven India. Alleen merkten we er in het vliegtuig niets van, helaas..
Tijdens de tweede vlucht waren we zo moe, dat we zo in slaap vielen. Hierdoor duurde de vlucht gelukkig ook minder lang.
Vannacht om 23.45 voor ons, kwamen we aan in Auckland. Daar zijn we met een shuttlebusje naar het hotel gegaan, waar we nog een paar uurtjes hebben geslapen.

Vanmiddag om 12 uur werden we opgehaald door Andre. Samen met zijn vrouw Siegrid woont hij in Te Aroha op de boerderij waar we gaan wonen en waar Wigle gaat werken. De boerderij is heel erg groot en is niet te vergelijken met een boerderij in Nederland. Ze hebben hier geen stallen, dus de koeien lopen altijd in het land. Ze melken hier ongeveer 1000 koeien, die ze verdeeld hebben in 3 groepen. 2x per dag krijgen de koeien een nieuw stukje land.
Op de boerderij werken nog 3 Nederlanders en 2 Filipijnen. Zij wonen in drie huisjes verspreid over de boerderij.
Wigle voelt zich alweer helemaal thuis in Nieuw- Zeeland en heeft vanmiddag al even geholpen met melken.

Afgelopen week in Nederland kon ik het me niet voorstellen dat ik nu in de korte broek zou lopen, maar het is toch echt waar. Het is hier heerlijk weer, lekker warm! Ondanks dat ik me goed ingesmeerd had en niet eens heel veel buiten ben geweest vandaag, ben ik toch al een beetje verbrand.

De komende dagen gaan we nog even wat acclimatiseren en de vakantie een beetje plannen en dan is het de bedoeling om het zuidereiland te gaan bezoeken. Jullie horen vast snel meer over deze plannen.

Groetjes van ons uit Nieuw Zeeland!




  • 02 Januari 2014 - 09:09

    Femke & Jort:

    Een gelukkig nieiw jaar Wigle en Martina!
    Mooi dat jullie goed zijn aangekomen in Nieiw Zeeland. Heerlijk man, om nu in de korte broek te kunnen lopen!

    Ik kreeg vanochtend een berichtje van Stefan Remijn uit Groningen die nu in Nieuw Zeeland is te werken.ik ken hem van 1,5 jaar terug toen wij in Duitsland op de camping stonden. Hij vroeg of ik Wigle van der Veen ook kon. Hij zei die komt op hetzelfde bedrijf werken als ik.. Heel toevallig, wat is de wereld dan toch klein.. Ik zal nu afsluiten, we stappen bijna van de boot af om een dagje op terschelling te vertoeven...

    Ik wens jullie heel veel plezier en succes daar!
    Ik hoop gauw weer wat te lezen, ben benieuwd ;)

    Groetjes Jort en Femke

  • 02 Januari 2014 - 12:25

    Arnold En Minke:

    Hey Wigle en Martina,

    Een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!

    Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad en veilig zijn aangekomen op de plek van bestemming.

    Groetjes Arnold en Minke

  • 03 Januari 2014 - 21:44

    Regina:

    Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen en al op onderzoek uit geweest zijn. Net voor de tv naar Floortje Dessing in nieuw zeeland zitten kijken in het plaatsje Haast. Bij mensen die daar 2 dagen lopen in de rimboe wonen. Super om evente kijken en in gedachten naar jullie avontuur!

  • 04 Januari 2014 - 20:17

    Tiny Van Unen:

    Dag lieve nicht en neef,
    Dat klinkt goed, vooral die korte broek ( 1000 koeien melken zou me persoonlijk iets minder liggen), blijf jullie volgen, leuk, groetjes Tiny

  • 01 Februari 2014 - 17:17

    Anna:

    Hey Martina en Wigle!

    Dat beloofde al in goed begin fanne reis. Warskynlijk bist no wol goed genoch geacclimatiseerd dast net meer snel verbrandst ;)! Ik sil snel dyn oare avonturen ek leze!

    Liefs Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wigle en Martina

Tusken de kij

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 14351

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 21 Juli 2014

Onze reis naar Nieuw Zeeland

31 December 2013 - 21 Juli 2014

Aankomende reis

Landen bezocht: